יום שני, 11 באוקטובר 2010

חומצת לימון לניקיון



לחומצת לימון יש שימושים רבים בחיי היום יום כמו בהכנת מזון ובישולו. לא כולם יודעים כי לחומצת לימון יכולת לתפקד בתור חומר ניקוי יעיל.
שימושיה הנפלאים של חומצת לימון בעולם הניקיון:
חומצת לימון היא בעלת רמת חומציות גבוהה ויכולה לנקות סוגים רבים של פריטים ומשטחים בבית . מדובר בחומר ניקוי  ביתי יעיל ושימושי: חומצת לימון יכולה להבריק אלומיניום לנקות כיורים משטחים במטבח ואפילו להלבין נעלים הזקוקות לצחצוח. בנוסף לכך, חומצת לימון איננה חומר רעיל, בשונה מחומרי ניקוי תעשייתיים הדורשים זהירות מצד המנקה. עם זאת, אין זה אומר שאין להיזהר כלל במיוחד כאשר החומר מרוכז.
חומרי ניקוי ביתיים הם כמעט תמיד זולים מאד יחסית לחומרי ניקוי אחרים. אם אתם כבר משקיעים כסף על ניקיון הבית השקיעו אותו בחברת ניקיון שתתן לכם צחצוח יסודי מבריק.
מה אפשר לנקות עם חומצת לימון במטבח שלכם?
חומצת לימון מסירה ביעילות חלודה ופסולת ממחבתות נחושת, פליז ופלדת אל חלד. פשוט להסיר חלודה בעזרת חומצת לימון: לוקחים חצי לימון, טובלים במלח ומקרצפים את החלודה עד להסרתה מכלי המטבח.

נקו דלפקים מכתמים
למי לא מופיעים כתמים על דלפק המטבח? אף אחד לא יכול להימנע מכתמים של אוכל ושומן היכן שמבשלים ואופים. כדי לנקות שפכו מעט מיץ לימון על הכתם שהופיע על דלפק המטבח. המתינו מספר דקות עד שחומצת מיץ הלימון תתחיל לפעול ולהמיס את הכתם. התיזו מעט סודה לשתיה על הכתמים ושפשפו אותם עד להסרה.

מיץ לימון – לניקוי המיקרוגל במטבח

כיצד מנקים מיקרוגל עם מיץ לימון? שאלנו את ד"ר פוליש . סחטו כמה לימונים כך שיהיו לכם 4 כפיות מיץ לימון. מלאו קערה גדולה בכוס מים ומיץ הלימון. הניחו את הקערה במיקרוגל וכוונו אותו לטמפרטורה גבוהה. הניחו לתערובת להתאדות בתוך המיקרוגל. אל תשכחו לנגב את המיקרוגל בתום תהליך הניקיון.

חומצת לימון – דרך נהדרת לנקות את כיור המטבח שלכם.
כיצד מנקים את כיור המטבח בעזרת חומצת לימון?  סחטו מיץ משלושה –ארבעה לימונים וערבבו במלח עד שתתקבל מעין משחה. טפטפו מעט ממנה לתוך הכיור ואז קרצפו את הכיור בעדינות. לא לשכוח לשטוף את הכיור לאחר הקרצוף.