יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

מבטיח ניקוי שטיח


רבים מאיתנו מחזיקים שטיחים בבית ובמשרד. לא משנה מה אנחנו עושים נדמה שלשטיחים נטייה תמידית להתלכלך ולצבור אבק. אם נחשוב על העניין בהיגיון הרי זהו למעשה תפקידו של השטיח – לצבור לכלוך. קיימות כמה שיטות בתחום הניקיון המקצועי המשמשות לניקוי שטיחים. שאלנו השבוע את ד"ר פוליש מהי השיטה הטובה ביותר לניקוי שטיחים.
במענה לשאלתנו עונה ד"ר פוליש: " חשוב מאד לשמור על שטיח נקי ולנקות אותו בצורה יסודית. שטיח שאינו נקי צובר כמויות גדולות של אבק , מה שאינו מומלץ למערכת הנשימה, במיוחד כשמדובר בחדרים סגורים. בנוסף לכך שטיחים שאינם עוברים ניקיון כמו שצריך עוברים תהליך בלאי מהיר ועלולים להפיץ ריח רע בסביבת המחייה שלנו. השוק מציע שיטות שונות לניקוי שטיחים הכוללות מכשור מיוחד, כמו קרצוף. אף אחת מהשיטות אינה מנקה את השטיח באופן יסודי כמו שיטת הניקוי באדים שזאת השיטה שאני ממליץ עליה. בשאר השיטות הניקוי דוחק את הלכלוך לשכבות התחתונות של השטיח כך שהמראה שלו נראה נקי אבל הוא מלוכלך בסיבים הפנימיים שלו".
שאלנו את ד"ר פוליש באיזו תדירות מומלץ לשלוח את השטיח שלנו לניקוי שטיחים מקצועי. " תדירות הניקוי של שטיחים תלויה בכמות התנועה שיש על השטיח. שטיח שמונח במשרד עם תנועה בלתי פוסקת של עוברים ושבים יצטרך ניקוי שטיחים מקצועי בתדירות גבוהה מזאת של שטיח ביתי. באופן כללי אני ממליץ על ניקוי שטיחים מקצועי בתדירות של פעם-פעמיים בשנה. פעולת ניקיון שטיח תשמור עליו במצב טוב לאורך זמן ממושך".