יום שני, 18 באוקטובר 2010

ניקיון הבית - דלתות


דלתות הן חלק ראשי בבית שרבים נוטים להתעלם ממנו משום מה בזמן הניקיון הבית.
מדוע חשוב כל כך לשמור על דלתות הבית או המשרד נקיות?
רבים אינם מודעים כלל לצורך לנקות דלתות ביתם. מדוע עובדה זאת מצביעה על בעיה קשה?
מחקרים מדעיים שנעשו בעולם הראו שידיות של דלתות מפיצות מחלות. אם אדם בבית נדבק בוירוס ולאחר מכן שאר בני הבית נגעו באותו מקום – המחלה מתפשטת! וירוסים וחידקים מועברים בקלות יתרה על ידי ידיות של דלתות ומכאן אתם בוודאי מבינים מדוע חשוב לא לזלזל בניקיון שלהם. ד"ר פוליש ממליץ באופן אישי להקפיד על ניקיון יסודי של ידיות הן של דלתות הבית והן של המקרר בעזרת בעזרת חומר חיטוי כלשהו כאשר אחד מבני המשפחה חולה כדי למנוע הדבקה.
לא משנה ממה עשויה הדלת שלכם, כשאתם מנקים דלתות חשוב לשים לב שאתם מנקים את כל חלקי הדלת וסביבתה כולל המסגרת והצירים.
ניקיון הדלת הראשית הוא חשוב מאד מכיוון שכאן הרושם הראשוני לבית או למשרד שלכם. שמרו על דלת ראשית נקייה והקפידו לנקות אותה היטב.  עכשיו כשהחגים מתקרבים ואורחים רבים יפקדו את ביתכם זהו זמן מצוין להקדיש לניקוי יסודי של דלת הכניסה. בדלת הראשית יש לנקות בנוסף לדלת עצמה את כל אזור הכניסה, את המשקופים ובתי המזוזות.

טיפים לניקוי דלתות יעיל ושוטף
ניקוי אבק - דלתות צוברות אבק ואבק איננו בריא כלל לבריאות.  כדי לנקות את הדלתות ביסודיות יש לנקות את מסגרות הדלתות מאבק בעזרת מטלית נקייה. בשלב הבא קחו מטלית או חתיכת בד נקייה ונגבו ביסודיות את מסגרת הדלת. בדלת מעץ ניתן להשתמש בסבון שומני על כל משטח הדלת. כדאי לנקות בכיוון של מרקם הדלת.

ניקוי הידיות בדלתות- השתמשו בחומר ניקיון כללי לבית כדי לנקות ולחטא. נגבו היטב בעזרת מטלית לחה עד שכל הלכלוך הוסר ואז יבשו בעזרת בד יבש. כדי לשמור על היגיינה, סיימו את הניקיון של הדלת בניקוי הידית בעזרת חומר אנטי בקטריאלי שישמיד את החיידקים מפני המשטח.
אם יש חלקים נוספים בדלת כמו מתכת נקו אותם בהתאם לסוג המתכת. להתקן מזכוכית אפשר להשתמש במנקה חלונות.