יום שישי, 1 באוקטובר 2010

זהירות! ניקיון בתים

ניקיון בתים זו פועלה שאנו עושים על בסיס קבוע, על מנת לשמור על בית מטופח ונקי. בתוך השגרה שבניקיון בתים, אנו לא תמיד נותנים את הדעת לנזק הגופני שעלול להיגרם לנו כתוצאה מביצוע פעולות ניקיון לא נכונות. תאמינו או לא, ניקיון בתים זו פעולה פיזית לחלוטין וגם כשמנקים, בדיוק כמו שעושים ספורט, חשוב לשמור על הגוף. הנה כמה טיפים ועצות מעשיות שיעזרו לכם לעבור את הניקיון הבא בריאים יותר ועם פחות כאבים.

אחד הדברים העיקריים שגורמים לפגיעה בעמוד השדרה הוא סידור הארונות. חלק עיקרי במהלך ניקוי בתים הוא גם ניקוי ארונות הבגדים. כאשר מוציאים את הביגוד מתוך הארונות, מבצעים כיפוף חד, שגורם לנזק רב. עקב זאת, בעת הוצאת הבגדים, מומלץ שתעמדו על רגל  אחת, וכך להעביר את משקל הגוף אל אזור הרגליים.
חלק נוסף בעבודה שיכול לפגוע בכם, הוא פעולת הגיהוץ. גם כאן אתם מסתכנים בפגיעה בגב ולכן בעת גיהוץ שגרתי, תעמדו על רגל אחת, כשאת רגלכם השניה תכופפו רק קצת. עוד המלצה, תוכלו להעמידה על שרפף נמוך, תנוחה זאת מרככת את הלחץ על האגן והגב התחתון.
ומה עם הדחת כלים, פעולת ניקיון פשוטה שאנו עושים כמעט בכל יום.  הדחת כלים אולי נחשבת פעולה שבשגרה, אך יחד עם זאת היא מאוד מעייפת  והמאמץ על הרגליים מעיק. בעת ניקוי הכלים חשוב שתניחו רגל אחת קצת יותר גבוה מהשניה, וזה לא מספיק! חשוב מאוד לשנות התנוחה מידי פעם ולהחליף הרגליים.
עד כה ראיתם איך פעולות פשוטות בניקוי בתים יכול להזיק, אז על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר בפעולות ניקוי קשות ומורכבות יותר. למשל טאטוא או שאיבת אבק. פעולות אלו מתישות במיוחד ולכן חייבים להקפיד על מספר דברים.
דבר ראשון שחשוב לדעת, מומלץ שהמוט יהיה ארוך, דבר שימנע התכופפויות מיותרות וישמור על הגב שלכם. כמו כן, חשוב מאוד שתעמדו זקוף, אלא אם חובה עליכם להתכופף, ואז תתכופפו רק בעזרת הרגלים! גם חשוב לדאוג להעביר את משקלכם מרגל לרגל והעיקר – הפסקות מנוחה. בהפסקה תוכלו להתמתח מעט, לנוח ולתת רגיעה לרגליים ולגוף.
מה הדבר שהכי מעייף? שהכי קשה? מובן שמדובר בהרמת חפצים כבדים. איך ניתן לעשות זאת בקלות האפשרית? הצמידו את החפץ לגופכם, ואז רק בכוח הידיים והרגליים, תישאו אותו למקום הרצוי. חשוב מאוד שתישארו זקופים בכל אותה עת.
כפי שהבנתם, בניקוי בתים צריך לשמור על עצמכם מכמעט כל פעולה. ניקוי בתים, כמה שמוזר, יכול לפגוע בנו לטווח ארוך וגם לגרום לכאבים נקודתיים, בעיקר הרגליים ובגב, אם הוא לא נעשה נכון ובזהירות כמו  למשל, ניקוי בחומרי ניקוי רעילים, כאקונומיקה, הזזת רהיטים כספה או מיטה ועוד פעולות רבות.
אם יש ביכולתכם עדיף בהחלט להשתמש בשירותי חברת ניקיון בתים, אך אם אתם נאלצים בכל זאת לנקות, אנא השתמשו בכל אמצעי הזהירות ודאגו להרחיק ילדיכם מחומרי הניקוי.
ביצוע פוליש למרצפות תזדקקו למיכשור מיוחד וחומרי פוליש ולכן מומלץ להזמין חברת פוליש לביצוע העבודה.